Stop – stopstrategie voor organisaties

Dode paarden moet je feestelijk begraven. Dit najaar verschijnt mijn boek Stop bij uitgeverij Thema. In het boek onderzoek ik stoppen in teams en organisaties. Hoe krijgen we het voor elkaar om ergens goed mee te stoppen? Vandaar dus de ondertitel: stopstrategie voor organisaties.

Bureaucratische gedrochten. Overbodige overlegspaghetti. Eindeloos dooremmerende projecten. Vergaderingen die gehouden worden omdat ze nu eenmaal gehouden worden. Managementlagen met bijbehorend verantwoordingscircus. Een groot opgetuigd communicatieproces voor een nieuwe strategische visie waar niemand echt op zit te wachten.

Het werkt niet goed, we raken er uitgeput en cynisch van. Een enorme verspilling van geld en expertise en energie en kwaliteit en lol in je werk. Toch gaan we er vaak heel lang mee door. 

En als we stoppen, gaat dat vaak met de botte bijl.

Hoe stop je een project of beleid of team of zelfs een hele organisatie? Hoe kunnen we goed stoppen met een bepaalde manier van organiseren, een werkwijze of een kijk op de zaak?

Daarover gaat mijn boek.

Op dit moment ben ik druk aan het onderzoeken en schrijven.

Sneak previews uit het boek ontvangen? Als eerste op de hoogte van de boeklancering? Schrijf je in: